Pozycjonowanie strony internetowej to nie matematyka (na proces pozycjonowania wpływa istotnie czas, na który nie mamy wpływu oraz konkurencja, która im większa, tym czas osiągnięcia dobrego wyniku będzie dłuższy). Nie da się przewidzieć, że pozycjonowana strona jutro, za miesiąc albo nawet za rok będzie na 10 miejscu albo na 1 pozycji. Czynniki wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwania: treść strony czyli tzw. content, odnośniki do strony i ze strony (linki przychodzące i wychodzące), meta tagi (słowa kluczowe), sposób nawigacji (linki wewnętrzne), nazwa domeny, wiek domeny, Page Rank strony (wynik pozycjonowania oraz wszystkich pozostałych czynników), hosting, IP serwera, budowa strony (jej struktura, technologia xml, html, dhtml, flash), budowa nazwy plików (np. tzw. technika długiego ogona), katalogi, linki z innych stron, katalogów (tzw. zaplecze pozycjonerskie) – zarówno ich ilość jak i jakość oraz – co należy szczególnie podkreślić – ciągle zmieniane algorytmy Google.
Korzyści z pozycjonowania strony internetowej
Etapy pozycjonowania
1. Dobór właściwych słów/fraz kluczowych
Od wyboru właściwych fraz kluczowych zaczyna się cały proces pozycjonowania. Tylko dobrze dobrane frazy pozwolą na zwiększenie ruchu na stronie. Frazy dobieramy zawsze w ścisłej współpracy z klientem sugerując jednocześnie te, które przyniosą najwięcej korzyści.
2. Audyt strony i optymalizacja kodu strony internetowej
Analiza strony internetowej (tzw. audyt SEO) jest niezbędnym etapem przygotowującym stronę do dalszego pozycjonowania. W ramach audytu SEO przygotowujemy zalecenia dotyczące optymalizacji tekstów w serwisie (np. optymalizacja nagłówków, nasycenie słów kluczowych) oraz budowy serwisu (np. struktury serwisu, kodu strony, linkowania, grafiki strony, czasu ładowania strony).
3. Pozycjonowanie strony na zadane słowa kluczowe
4. Monitorowanie efektów pozycjonowania
Koszty i opłaty za pozycjonowanie
Cena za usługę pozycjonowania zależy od wielu czynników. Najważniejsze z nich to:
W naszej ofercie proponujemy trzy formy rozliczania – płatność za uzyskane pozycje, płatność abonamentowa oraz płatność mieszana
Płatność za uzyskane pozycje wiąże się z mniejszym ryzykiem dla Klienta, jednak opłaty w przypadku osiągnięcia sukcesu są zdecydowanie wyższe niż w przypadku abonamentu. Abonament jest istotnie tańszy, ale bardziej ryzykowny.
Istnieje możliwość połączenia obu modeli, czyli abonament dla fraz o niskiej konkurencji + premia za sukces dla fraz wysoko konkurencyjnych.
1. Rozliczenie za uzyskane pozycje
W tym modelu każda fraza kluczowa wyceniona jest osobno. Płatność następuje tylko wtedy kiedy strona znajduje się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Jeżeli strona na zadaną frazę znajduje się poza top10 opłaty nie są pobierane.
Wszystko zależy od konkurencji na dane frazy, im więcej firm pozycjonuje się na daną frazę tym większe koszty.
Ceny określane są wg przedziału zajmowanej pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania:
Umowę z rozliczeniem za uzyskane pozycje zawieramy na czas określony – 12 miesięcy.
2. Rozliczenie ryczałtowe – Abonament
Wynagrodzenie w modelu abonament jest stałe i niezależne od pozycji strony oraz relatywnie – w stosunku do wynagrodzenia za efekty – niskie (wysokość opłat za poszczególne pozycje zależy od indywidualnej umowy i przyjętej strategii rozliczeń).
Umowę z rozliczeniem ryczałtowym zawieramy na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia, przy czym minimalny czas trwania umowy wynosi 3 miesiące.
3. Model mieszany
Opłaty w tym modelu są niższe niż w przypadku wynagrodzenia za uzyskane pozycje oraz zasadniczo stałe, jedynie z relatywnie małymi dopłatami za sukces osiągnięty w przypadku trudnych fraz (nie ma poważnych skoków w opłatach za pozycjonowanie a równocześnie Klient ma gwarancję, że płaci głównie za dobry efekt na trudnych frazach)
Model mieszany jest najbardziej zalecany, ponieważ Klientowi pozwala zaoszczędzić trochę pieniędzy a uzyskuje zasadniczo podobne efekty pozycjonowania oraz przenosi ciężar ryzyka po części na Pozycjonera. Klient z jednej strony nie ponosi takich obciążeń finansowych jak w rozliczeniach za uzyskany efekt a z drugiej ma większą gwarancję uzyskania efektów, za które płaci.
Umowę z tym rozliczeniem zawieramy na czas określony – 12 miesięcy.
W ramach umowy na pozycjonowanie zapewniamy
Jak działamy?
Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów, w ramach usługi wykonujemy szereg czynności jeszcze przed rozpoczęciem współpracy i bez żadnych opłat:
Nasza ekipa ściśle współpracuje z Klientem jeszcze przed podjęciem współpracy, gdyż skuteczna reklama uzależniona jest od trafności doboru słów kluczowych, pod którymi Firma będzie wyszukiwana. Nasi specjaliści podejmują się analizy branży oraz strony internetowej Klienta bez żadnych opłat. Opracowujemy słowa kluczowe według zapytań kierowanych do wyszukiwarek oraz częstotliwości ich wyszukiwań.
W trakcie trwania umowy i w ramach usługi pozycjonowania zapewniamy: