Strony internetowe

Technologie wykonania stron www

1) Strony statyczne z elementami Flash – główna zawartość strony musi być w technologii HTML a nie w animacjach Flash np. adresy, nazwy, słowa klucze; ponadto nie wolno obciążać strony tytułowej i korzystać z intra. W przypadku stron statycznych często stosuje się i wykorzystuje się technologie JavaScript

2) Strony wykonane w technologii Flash (najtrudniejsze dla pozycjonowania, wymagające potężnych nakładów pracy, niekiedy niemożliwe do pozycjonowania) – najważniejsze jest rozdzielenie kodu HTML od animacji Flash oraz zmniejszenie ciężaru plików ładujących animacje.

3) Strony tworzone dynamicznie modyfikowane przez zwykłego użytkownika a nie przez programistę (np. WordPress, CMS generowane automatycznie dzięki zaimplementowanych mechanizmom). Te strony często zawierają funkcje pozwalające na wstawianie tzw. słów kluczowych, opisów i tytułów niewidocznych dla użytkownika meta tagów oraz ciekawe wtyczki, które optymalizują kod witryny, aby był on bardziej przyjazny wyszukiwarkom. Szczególnie ważne w przypadku tworzenia stron dynamicznych jest przestrzeganie zasady, aby te same informacje nie powtarzały się na każdej z podstron.

4) Strony responsywne, czyli dostosowane do wszystkich (większości) znanych systemów i technik IT (OS – Windows, Macintosh, Android, Symbian, Linux, Unix, itd., przeglądarki – Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, szablony dostosowane do urządzeń mobilnych m.in iPhone, iPad, itd.) a oparte o najnowsze technologie (HTML5, xHTML, Web 2.0 i 3.0, CSS3, JavaScript, Ajax, Flash, itd.)

Tylko 23% osób twierdzi, że kupowanie online za pomocą urządzeń mobilnych jest trudne.

Etapy tworzenia stron internetowych

1. Projekt architektury informacyjnej serwisu
Na początku szczególnie ważne jest ustalenie, jakie skojarzenia powinna wzbudzać warstwa wizualna serwisu. Projekt wykonuje się na podstawie rozpoznania potrzeb Klienta i Jego oczekiwań odnośnie serwisu, które związane jest z profilem działalności Klienta i obejmuje przede wszystkim analizę serwisów konkurencji. Na podstawie tych danych opracowuje się indywidualną dla każdego Klienta strukturę serwisu internetowego.

2. Projekt graficzny
Standardowo klient otrzymuje w cenie serwisu dwa wstępne projekty. Wybrany przez Klienta projekt jest dopracowywany lub modyfikowany zgodnie z indywidualnymi sugestiami klienta. Grafika serwisu internetowego jest ważnym elementem i pracujemy nad projektem tak długo, jak jest to konieczne, aby osiągnąć zadowalający efekt.

3. Kodowanie
W momencie, gdy mamy projekty graficzne wszystkich podstron serwisu, przystępujemy do prac programistycznych. Technologie jakich używamy na co dzień to głównie: PHP 5 (OOP), xHTML, CSS, JavaScript, Ajax, Flash. Tworzone serwisy internetowe mogą być oparte są o darmowy lub płatny, czyli autorski system zarządzania treścią CMS. Wdrożenie CMS umożliwia w przyszłości naszym klientom łatwą, szybką, a przede wszystkim samodzielną edycję zawartości serwisu – tekstów, zdjęć, banerów i wielu innych elementów. W przeciwieństwie do systemów CMS typu open source, autorski CMS oferuje wyjątkową elastyczność, posiada gwarancję i nieustanne wsparcie programistów.

4. Optymalizacja
Dzięki zabiegom optymalizacyjnym serwisy są SEO-friendly i osiągają wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania na powiązane z ich tematyką słowa/frazy kluczowe.

5. Testowanie
W fazie testów dokładnie się sprawdza, czy wszystkie funkcje serwisu działają prawidłowo, a także weryfikuje, jak serwis zachowuje się pod różnymi przeglądarkami internetowymi i ich wersjami. W fazie testów wersja beta serwisu zamieszczona jest na naszym serwerze.

6. Migracja serwisu
Przeniesienia serwisu internetowego na docelową domenę dokonujemy gratis na okres 1 roku na nasze prywatne serwery znajdujące się w polskiej albo zagranicznej geolokalizacji. Wszystkie stworzone przez nas serwisy objęte są gwarancją i wsparciem programistycznym np. przeniesienie serwisu na własny hosting.

7. Podpięcie statystyk
Podpięcie statystyk to integracja serwisu www z narzędziem Google Analytics, które pozwala na monitorowanie ruchu na stronie www, źródeł odwiedzin, najczęściej odwiedzanych podstron, stron wejścia i wyjścia oraz wielu innych parametrów oglądalności strony.

Responsive Web design

Pozwól Twoim klientom przeglądać Twoją stronę na smartphonach z systemem Android, iOS Windows Mobile.

dta-web1