Pozycjonowanie Stron WWW

Pozycjonowanie strony internetowej to nie matematyka (na proces pozycjonowania wpływa istotnie czas, na który nie mamy wpływu oraz konkurencja, która im większa, tym czas osiągnięcia dobrego wyniku będzie dłuższy). Nie da się przewidzieć, że pozycjonowana strona jutro, za miesiąc albo nawet za rok będzie na 10 miejscu albo na 1 pozycji. Czynniki wpływające na pozycję strony w wynikach wyszukiwania: treść strony czyli tzw. content, odnośniki do strony i ze strony (linki przychodzące i wychodzące), meta tagi (słowa kluczowe), sposób nawigacji (linki wewnętrzne), nazwa domeny, wiek domeny, Page Rank strony (wynik pozycjonowania oraz wszystkich pozostałych czynników), hosting, IP serwera, budowa strony (jej struktura, technologia xml, html, dhtml, flash), budowa nazwy plików (np. tzw. technika długiego ogona), katalogi, linki z innych stron, katalogów (tzw. zaplecze pozycjonerskie) – zarówno ich ilość jak i jakość oraz – co należy szczególnie podkreślić – ciągle zmieniane algorytmy Google.

Korzyści z pozycjonowania strony internetowej

  • Większy i wartościowy – pochodzący z wyszukiwarek – ruch na  stronie (osoby odwiedzające w ten sposób stronę stanowią najbardziej .wartościową grupę potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani produktami czy usługami, które oferuje Twoja firma)
  • Wzrost sprzedaży produktów i usług.
  • Docieranie do coraz szerszej grupy docelowej, czyli pozyskiwanie nowych klientów oraz zleceń.
  • Większa świadomość, popularność oraz rozpoznawalność Państwa firmy.

Etapy pozycjonowania

1. Dobór właściwych słów/fraz kluczowych

Od wyboru właściwych fraz kluczowych zaczyna się cały proces pozycjonowania. Tylko dobrze dobrane frazy pozwolą na zwiększenie ruchu na stronie. Frazy dobieramy zawsze w ścisłej współpracy z klientem sugerując jednocześnie te, które przyniosą najwięcej korzyści.

2. Audyt strony i optymalizacja kodu strony internetowej

Analiza strony internetowej (tzw. audyt SEO) jest niezbędnym etapem przygotowującym stronę do dalszego pozycjonowania. W ramach audytu SEO przygotowujemy zalecenia dotyczące optymalizacji tekstów w serwisie (np. optymalizacja nagłówków, nasycenie słów kluczowych) oraz budowy serwisu (np. struktury serwisu, kodu strony, linkowania, grafiki strony, czasu ładowania strony).

3. Pozycjonowanie strony na zadane słowa kluczowe

4. Monitorowanie efektów pozycjonowania

  • Pozycjonowanie strony odbywa się stopniowo i Klient ma systematyczny wgląd w efekty pozycjonowania.
  • Codziennie sprawdzamy pozycje słów kluczowych.
  • Comiesięczne albo cotygodniowe dostarczamy raporty.
  • Omawiamy możliwe korekty strategii pozycjonowania dostosowanych do uzyskiwanych efektów oraz potrzeb Klienta.

Koszty i opłaty za pozycjonowanie

Cena za usługę pozycjonowania zależy od wielu czynników. Najważniejsze z nich to:

  • wiek domeny
  • konkurencja na dane słowo kluczowe
  • aktualna pozycja strony na dane słowo kluczowe
  • stopień optymalizacji serwisu
  • ilość słów kluczowych

W naszej ofercie proponujemy trzy formy rozliczania – płatność za uzyskane pozycje, płatność abonamentowa oraz płatność mieszana

Płatność za uzyskane pozycje wiąże się z mniejszym ryzykiem dla Klienta, jednak opłaty w przypadku osiągnięcia sukcesu są zdecydowanie wyższe niż w przypadku abonamentu. Abonament jest istotnie tańszy, ale bardziej ryzykowny.

Istnieje możliwość połączenia obu modeli, czyli  abonament dla fraz o niskiej konkurencji + premia za sukces dla fraz wysoko konkurencyjnych.

1. Rozliczenie za uzyskane pozycje

W tym modelu każda fraza kluczowa wyceniona jest osobno. Płatność następuje tylko wtedy kiedy strona znajduje się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Jeżeli strona na zadaną frazę znajduje się poza top10 opłaty nie są pobierane.

Wszystko zależy od konkurencji na dane frazy, im więcej firm pozycjonuje się na daną frazę tym większe koszty.

Ceny określane są wg przedziału zajmowanej pozycji na pierwszej stronie wyników wyszukiwania:

  • Top 1-3 – pierwsze trzy pozycje wyników wyszukiwania
  • Top 4-6 – od czwartej do szóstej pozycji wyników wyszukiwania
  • Top 7-10 – pozycje od siódmej do dziesiątej (1 strona) wyników wyszukiwania

Umowę z rozliczeniem za uzyskane pozycje zawieramy na czas określony – 12 miesięcy.

2.  Rozliczenie ryczałtowe – Abonament

Wynagrodzenie w modelu abonament jest stałe i niezależne od pozycji strony oraz relatywnie – w stosunku do wynagrodzenia za efekty – niskie (wysokość opłat za poszczególne pozycje zależy od indywidualnej umowy i przyjętej strategii rozliczeń).

Umowę z rozliczeniem ryczałtowym zawieramy na czas nieokreślony z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia, przy czym minimalny czas trwania umowy wynosi 3 miesiące.

3.  Model mieszany

Opłaty w tym modelu są niższe niż w przypadku wynagrodzenia za uzyskane pozycje oraz zasadniczo stałe, jedynie z relatywnie małymi dopłatami za sukces osiągnięty w przypadku trudnych fraz (nie ma poważnych skoków w opłatach za pozycjonowanie a równocześnie Klient ma gwarancję, że płaci głównie za dobry efekt na trudnych frazach)

Model mieszany jest najbardziej zalecany, ponieważ Klientowi pozwala zaoszczędzić trochę pieniędzy a uzyskuje zasadniczo podobne efekty pozycjonowania oraz przenosi ciężar ryzyka po części na Pozycjonera. Klient z jednej strony nie ponosi takich obciążeń finansowych jak w rozliczeniach za uzyskany efekt a z drugiej ma większą gwarancję uzyskania efektów, za które płaci.

Umowę z tym rozliczeniem zawieramy na czas określony – 12 miesięcy.

W ramach umowy na pozycjonowanie zapewniamy

  • Optymalizację kodu i zawartości strony zgodnie z przygotowanym Audytem SEO.
  • Zgłoszenie strony do Google Moja firma.
  • Optymalizację strony internetowej w przypadku zmiany algorytmów wyszukiwarek
  • Bieżącą analizę i odpowiednie zmiany w meta tagach w Państwa serwisie.
  • Tworzymy artykuły branżowe dotyczące produktów i usług.
  • Zamieszczamy artykuły z linkami do serwisu klienta na blogach i w katalogach seo (pre sell pages).
  • Pozyskujemy linki przychodzące z innych stron internetowych.
  • Zapewniamy dostęp do systemu statystyk pozwalającego śledzić wejścia na Państwa stronę – Google Analytics.
  • Służymy doradztwem w zakresie ewentualnej rozbudowy serwisu internetowego klienta lub stworzenia kolejnych stron www, tak by były one dobrze indeksowane przez roboty wyszukiwarek internetowych.
  • Zawsze staramy się uzyskać jak najwyższą pozycję w ramach TOP 10 i dbać o wysoki page rank serwisu.
  • Odpowiadamy na wszelkie zapytania i wątpliwości naszych klientów.

Jak działamy?

Wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów, w ramach usługi wykonujemy szereg czynności jeszcze przed rozpoczęciem współpracy i bez żadnych opłat:

  • Przeprowadzamy strategiczną analizę firmy pod względem pozycji rynkowej w wyszukiwarce Google.
  • Przeprowadzamy analizę branżową firmy.
  • Opracowujemy najkorzystniejsze strategie reklamowe.

Nasza ekipa ściśle współpracuje z Klientem jeszcze przed podjęciem współpracy, gdyż skuteczna reklama uzależniona jest od trafności doboru słów kluczowych, pod którymi Firma będzie wyszukiwana. Nasi specjaliści podejmują się analizy branży oraz strony internetowej Klienta bez żadnych opłat. Opracowujemy słowa kluczowe według zapytań kierowanych do wyszukiwarek oraz częstotliwości ich wyszukiwań.

W trakcie trwania umowy i w ramach usługi pozycjonowania zapewniamy:

  • Techniczny audyt kodu oraz merytoryczną analizę treści witryny.
  • Optymalizację kodu i treści strony internetowej wraz z usługą seo-copywriting’u.
  • Monitoring pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce i szybką reakcję na ich wahania.
  • Podnoszenie wartości strony internetowej, przy wykorzystaniu zaplecza technicznego i rozwiązań autorskich.
  • Prowadzenie szerokiej kampanii marketingowej w katalogach internetowych z wykorzystaniem technik seo-copywriting’u.